Hijrah dan Hidayah Loo Jo Yee - Muallaf Baru

Komentar

  1. pucuk paku

    pucuk paku3 bulan yang lalu

    Alhamdulillah. Kamu umpama bersih suci mcm bayi yag baru lahir tiada dosa. Smoga istkomah

  2. Jauhari Jauhari

    Jauhari Jauhari6 bulan yang lalu

    Alhamdulillah...Allah swt telah pilih Loo jo yee sbg muslim...Allah bg hidayah pd hamba y dikehendaki-Nya..bersyukurlh Hala tuju hidup kita dh jelas...Al quran panduan, penghulu kita nabi muhammad swt..Allahlh y wajib dan selayaknya disembah...

  3. Gigin Swanto

    Gigin Swanto8 bulan yang lalu

    we love you sister...subhanallah

  4. azman man

    azman man10 bulan yang lalu

    Just info pada mualaf je terutama kaum cina. 1)Pasal nama kaum cina sensitif. Konon masuk Islam wajid tukar ke nama melayu. Hapus nama cina. Ini mitos salah dari kaum cina. .. X tukar nama takpe.. Org melayu Di Malaysia majoriti bukan nama melayu.. Ia nama Arab yg ada maksud. Cth ahmad Dan Muhammad..sebab dlm Islam.. Sunnah bagi mama yg ada maksud yg baik2.. Nama melayu dulu seperti awang.... Melur.. Bunga.. Melati.. Ini nama2 melayu lama seblm kesedaran org melayu Islam.. Di negara cina.. Org Islam Di sana.. nama banyak yg nama Arab.. Jadi.. Fikir2 fikir la..

  5. Ramzie Ali

    Ramzie AliTahun Yang lalu

    alhamdulillah.semoga adik ini selalu istiqamah dan yakiñ pada diri sendiri.sesungguhnya ALLAH itu mengetahui setiap sesuatu.percayalah apa saja dugaan yg mendatang itulah ujian ALLAH yg tiada siapa yg mengetahuinya.yakinlah semua itu adalah tanda2 ALLAH ingin mengangkat darjat seseorang.saya berdoa adik ini akan tabah dan cekal dlm kehidupan sebagai seorang yg menyerah diri kepada ALLAH SWT.AMIN.

  6. Khalaf Farhan

    Khalaf FarhanTahun Yang lalu

    Nak kahwin mualaf kena sabar bimbing dan berilmu..kerana isteri akan byk tanya.harus mjawab dgn ilmu dan berhemah.tunjuk teladan yg baik.jgn sia2kan.

  7. It was

    It wasTahun Yang lalu

    Aku rasa kalau aku seorang yg lahir bkn beragama islam, aku mungkin akan dengar apa org cakap, ISIS, pukul isteri, nabi muhammad seorang pedophile, islam ni pengganas, hidup muslim kena bunuh agama lain, mesti aku akan sesat je kalau aku percaya kata2 org tentang islam. Alhamdulillah., aku dilahirkan sebagai islam, dan hidup dengannya, dan banyak bukti aku jumpa dkt dunia ni, Allah dah tunjuk, depan mata aku,

  8. Jaya Abadi

    Jaya AbadiTahun Yang lalu

    Alhamdulillah

  9. nger hades

    nger hades2 tahun yang lalu

    cantik sgt dia ni

  10. Yusuf Wahab

    Yusuf Wahab2 tahun yang lalu

    Saya bersendirian nie..

  11. Mohammad Faris Mohd Taib

    Mohammad Faris Mohd Taib2 tahun yang lalu

    semoga Allah memberi anda gnjaran syurga

  12. wilkinson lee

    wilkinson lee2 tahun yang lalu

    AL FUCKDULLILAH, HIJAB SMELLS LIKE SHIT,

  13. Introvert We Are Unite.

    Introvert We Are Unite.2 tahun yang lalu

    wilkinson lee hahahahah shut up your mouth. .

  14. Ardi Bugis

    Ardi Bugis2 tahun yang lalu

    semoga banyak lagi yg diberi hidayah oleh ALLAH untuk memeluk ISLAM...amiiiiin

  15. aidilconsult

    aidilconsult3 tahun yang lalu

    Mane la nk cari loo Jo Yee ni agaknya...nk risik,nk masuk minang klu blom berpunye

  16. 3LOoOke

    3LOoOke3 tahun yang lalu

    بارك الله فيك

  17. Zainuddin Ayob

    Zainuddin Ayob3 tahun yang lalu

    alhamdulillah to Loo Jo Yee, 4 ur info saya berketurunan Cina + Melayu, mak saya muallaf...dan dari kecil sampai umur saya 18tahun saya tinggal bersama2 nenek cina saya dan hidup bersama2 dengan keluarga cina dan mereka memahami keluarga saya dan diri saya yg muslim ini..dan dr darjah 1 sehinnga tingkatan 5 pon saya bercampur gaul dengan rakan2 cina saya di sekolah A.C.S (Anglo Chinese School) di melaka..saya bangga dengan mereka semua dan saya bangga saya berdarah cina..lebih2 lg saya terlalu sayangkan nenek cina saya yang telah meninggal dunia ketika umur saya 20 tahun...dia lah nenek the best in the world yang memahami diri saya..

  18. Nurul Qamariah

    Nurul Qamariah3 tahun yang lalu

    aq ingatkan Korea...

  19. Jumi Ati

    Jumi Ati3 tahun yang lalu

    cantik bener

  20. Yan Kuryana

    Yan Kuryana3 tahun yang lalu

    Alhamdulillaah... semua muslim bersaudara....tidak pada tempatnya seorang muslim suudzon kepada muslim lainnya atau bahkan kepada semua orang. Selamat Jo Yee... In sha Allah, sebagai seorang muslim kamu cantik di dalam dan juga di luar.

  21. Arif puding

    Arif puding3 tahun yang lalu

    syukur..

  22. richan _

    richan _3 tahun yang lalu

    subhanallah😊

  23. maby Might

    maby Might3 tahun yang lalu

    Subhanallah

  24. Chrisimos indonesian

    Chrisimos indonesian4 tahun yang lalu

    subhanallah

  25. Alwi Situmorang Situmorang

    Alwi Situmorang Situmorang4 tahun yang lalu

    islam itu agama yg haq.... tiada Tuhan selain Alloh. dan nabi Muhammad utusan Allah... dan hny islam lah penghuni Surga sejati....... I love islam forefer.......

  26. Mempelajari Islam dan AlQuran

    Mempelajari Islam dan AlQuran4 tahun yang lalu

    Kebenaran agama yang kau imani itu baru akan terbukti (masuk Surga atau Neraka) setelah engkau mati. Tapi sayangnya saat kau sudah mati, tidak bisa kembali lagi kepada manusia yang masih hidup untuk menceritakan tentang "jalan mana yang seharusnya mereka ikuti" semasa hidup agar mereka selamat sampai ke dalam Surga yang dijanjikan oleh tiap ajaran agama. Hanya ada satu agama yang mengajarkan tentang jalan keselamatan, selebihnya hanya mengajarkan kebaikan, moral, kemanusiaan, perdamaian dsb. Dan hanya satu pula agama yang ada di dunia ini yang mengajarkan kebencian terhadap pemeluk agama lainnya atau pun suku bangsa lainnya, dan memang ajaran tersebut dituliskan dalam kitab suci mereka. Silahkan kalian pilih mau lewat jalan mana (agama) yang menurut kalian "pasti" akan menuju Surga abadi.

  27. WndDrgn

    WndDrgn2 tahun yang lalu

    [Kebenaran agama yang kau imani itu baru akan terbukti (masuk Surga atau Neraka) setelah engkau mati....] Apakah itu tidak terlambat? Mengapa tidak mencari saja ajaran yang JUJUR-LOGIS-ILMIAH?

  28. kortis

    kortis4 tahun yang lalu

    Jalan yang benar hendaklah sesuai dengan kehidupan zaman ini dan mampu menyelesaikan segala permasalahan.Jalan yang benar juga hendaklah mempunyai manual cara hidup yang diturunkan dari tuhan.Dan manual tersebut perlulah sempurna dan tiada cacat celanya.Kajilah keajaiban al-quran dan ketahui kebenaran di dalamnya.Terdapat banyak keajaiban kata-kata tuhan yang tidak boleh disangkal oleh sesiapapun.

  29. Shafinaz Shamsuddin

    Shafinaz Shamsuddin4 tahun yang lalu

    be strong

  30. Fenda Agustiono

    Fenda Agustiono4 tahun yang lalu

    maaf bukan alla tapi allah , maaf ya allah

  31. Fenda Agustiono

    Fenda Agustiono4 tahun yang lalu

    sebenarnya tiada tuhan selain allah maksudnya kalo nga ada tuhan selainnya alla

  32. Satria Agung

    Satria Agung4 tahun yang lalu

    Aduh payah lu bro gitu aja ga ngerti tidak ada buku selain buku ini yang boleh diatas meja.

  33. Fenda Agustiono

    Fenda Agustiono4 tahun yang lalu

    allhamdullilah

  34. Karbal Arnold

    Karbal Arnold4 tahun yang lalu

    allahu akbar

  35. Hussin Supangat

    Hussin Supangat4 tahun yang lalu

    allhamdulillah semoga allah merahmati kita semua

  36. Nur Aini

    Nur Aini4 tahun yang lalu

    Alhamdulillah... kita dpt tmn baru.

  37. Izham Jaffar

    Izham Jaffar4 tahun yang lalu

    Amimm... Alhamdulillah, Ar Rahman Itu Maha Kaya..

  38. Tarabalaga Yamayoga

    Tarabalaga Yamayoga4 tahun yang lalu

    kecantikannya akan bertambah karena tidak lagi makan babi alhamdullah tinggal rukun islamnya di taati jalan masuk sorga

  39. puteraslayer

    puteraslayer4 tahun yang lalu

    Subbanallah moga Allah permudahkan n Allah bagi petunjuk kepada yg bersikap sangsi kepada dia.

  40. romeo blues

    romeo blues4 tahun yang lalu

    Assalamu'alaykum wa'rahmatullah, smoga Allah melimpahkan rahmat dan karuniaNYA kepadamu...aamiin

  41. Mohd Naim AG

    Mohd Naim AG4 tahun yang lalu

    as salam.subha nallah wal hamdullillah wala illa haillallah allah u akhbar.we pray for u sister for jannah.may God bless u.please be in islam till d end

  42. Alfaqirah Lia

    Alfaqirah Lia4 tahun yang lalu

    i am proud of islam

  43. NCTwithNCTzen

    NCTwithNCTzen4 tahun yang lalu

    yes. it's true joo ye, we don't need anything in this world. We just need "ALLAH" the most because everything's in this world are own by Allah S.W.T..

  44. Khalishah Xtyran

    Khalishah Xtyran4 tahun yang lalu

    semoga selalu istiqomah

  45. sofwan mohamad

    sofwan mohamad4 tahun yang lalu

    BERUNTUNGLAH bagi orrang2 yg pelek di akhir zaman ini..